En ole taas saanut tänne kirjoitettua. Viime aikoina olen tikannut käsin Vapauden laululintua ja nyt näyttää siltä, että se taitaa valmistua tänä keväänä:) Sukkia olen neulonut telkkarin äärellä. Ja aloitinpa projektin isoäidinneliöiden kanssa.

Ja kirjat. Niitä olen lukenut aina, kun ehdin. Viime aikoina on mennyt iltasatukirjoja, sekä 1-2 luokille vinkattavia kirjoja. Muista viime aikoina luetuista kirjoista muistan ainakin nämä:

Rannela, Terhi: Jäähyväiset, jäämeri ja minä (Otava, 2010)

Kirja oli kolmiosaisen nuortenaikuisten sarjan päätösosa. Kirjoitin kirjasta pienen vinkin tänne: http://www.sivupiiri.fi/kirjavinkit/jaameri-jaahyvaiset-ja-mina-3095

Kinsella, Sophie: Minishoppaaja (Wsoy, 2011)

Kirja on jatkoa hulvattomaan Himoshoppaaja-sarjaan. Kirjat ovat hyväntuulen hömppää, jota lukiessa voi vain rentoutua ja hymyillä.

Ohlsson, Kristina: Nukketalo: rikosromaani (Schildts, 2010)

Kirjan tarina alkaa siitä, kun äiti ja tytär ovat junassa matkalla Tukholmaan. Kun juna saapuu perille, on tytär kadonnut. Alkaa epätoivoinen etsintä. Kirjassa on hyvää henkilökuvausta, etenkin etsintää suorittavien ihmisten ja heidän mielenliikkeidensä osalta. Kerronta pitää hyvin otteessaan alusta alkaen. Tarina järkytti ainakin minua. Odotan innolla kirjailijan tulevia teoksia.

Voi, kun vain olisi enemmän aikaa lukea ja neuloa.. Huomenna on leipomispäivä :)